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PASSION (from the Latin verb patior, meaning to suffer or to endure) is an emotion applied to a very strong feeling about a person or thing. Passion is an intense emotion compelling feeling, enthusiasm, or desire for something. The term is also often applied to a lively or eager interest in or admiration for a proposal, cause, or activity or love.
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sabato 21 novembre 2009

HARLEY VS RIKUO


Se trovate in giro una moto che sembra in tutto e per tutto un'Harley ma porta il nome di Rikuo non stupitevi. Non è la solita cinesata ma bensì una giapponesata.
All'inizio degli anni '30 la compagnia giapponese Rikuo Internal Combustion Company cominciò a produrre alcune tra le prime moto giapponesi sotto licenza di Harley-Davidson. L'uomo d'affari Alfred Rich Child spinse Harley a produrre una serie di modelli per il mercato giapponese copiando le americane RL 45 del 1934 e VL 75 del 1950.
Con l'arrivo della Seconda Guerra Mondiale il Sig. Child e gli altri americani presenti alla Rikuo furono ivitati a lasciare il Paese e la fabbrica cominciò a produrre esclusivamente per l'esercito e la polizia. Tra il 1937 ed il 1942 furono prodotti più di 18000 esemplari tra Solo 45 e Sidecar 75. La produzione proseguì dopo la guerra fino al 1959 utilizzando gli stessi progetti originari con telaio rigido e motori Flathead 750 sulle RQ e Flathead 1200 sulle VLE. Le prime vennero dotate di forcella telescopica Hydra Glide mentre le seconde mantennero la vecchia forcella Springer.
Un mito tutto giapponese quindi, rarissimo da trovare dalle nostre parti perchè non c'è mai stata una esportazione se non di pochissimi esemplari, forse proprio catturati dagli americani durante la guerra. Una leggenda nella leggenda quindi.
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If you find around a bike that looks like an old Harley but has the name Rikuo do not be surprised. It's not the same old Cinese copy but better a Japanese one.
At the beginning of the 1930s the Japanese company Rikuo Internal Combustion Company started producing some of the first motorcycles in Japan under the licence of Harley-Davidson.
Business man Alfred Rich Child made it possible by licencing the projects of the 1934 RL 45 and the 1950 VL 75.
Because of the imminent Second World War, Mr. Child and the other Americans at Rikuo were invited to leave the Country, while the factory continued its production for military and police purposes. Between 1937 and 1942 Rikuo produced more than 18000 motorcycles mostly 45 solos and 75 sidecars. Pruduction continued until 1959 basically with the two models RQ 750 and VLE 1200 both on rigid frames and equipped with Flathead engines. The 750 solos were upgraded with the new Hydra Glide telescopic fork while the 1200 kept the same old Springer fork.
It's a legend inside the legend. Rikuos are really hard to find nowadays expecially outside of Japan. If you bump into one it may have been a POW.









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