WELCOME

PASSION (from the Latin verb patior, meaning to suffer or to endure) is an emotion applied to a very strong feeling about a person or thing. Passion is an intense emotion compelling feeling, enthusiasm, or desire for something. The term is also often applied to a lively or eager interest in or admiration for a proposal, cause, or activity or love.
STYLE is the planning that lays the basis for the making of every object or system. It can be used both as a noun and as a verb and, in a broader way, it means applied arts and engineering.
CARE means serious attention; solicitude; heed; caution; protection; charge; temporary keeping, as for the benefit of or until claimed by the owner.

f.crazyoils@gmail.com
www.crazyoils.com

giovedì 21 giugno 2012

CRAZYOILS CUSTOM SIDE DRAFT EXHAUST AND BOMB AIR CLEANER

Prendete uno scarico side draft degli anni sessanta, guardatelo bene ed immaginate come potrebbe stare su un Softail bobber. Ci vogliono i collettori due-in-uno. Presto fatto con Supertrapp. Ma poi lo scarico è troppo lungo. E allora tagliamo. Vai di troncatrice, fresa, flessibile. E poi adatta e risalda il tutto. Resta ancora un po' di silenziatore all'interno, opportunamente modificato, ed infine la barretta originaria che divide a metà l'uscita dello scarico viene sostituita da un'aletta sporgente. Un tocco di nero opaco (la vernice a polvere, non l'officina!) e le bende ramate ed ecco fatto. Come corollario allo scarico abbiamo deciso di montare un cover filtro a forma di bomba d'aereo per carburatori Linkert adattandolo al buon vecchio CV. Griglia metallica, colonnine, anello di supporto. Tutto fatto a mano. Ora c'è da chiedersi se questo connubio funziona. Ebbene sì, ruggisce come un drago e spinge il bobber EVO come se fosse un bomberdiere B52.
-
Get a side draft exhaust from the late Sixties and try to imagine if it can fit on a Softail bobber. first of all you need a two-into-one exhaust system. Supertapp makes the perfect one. But then the muffler is too long. Time to cut, grind and weld. I tried to save part of the db killer and modified it. Finally I replaced the steel bar that separates the two halves of the muffler with an homemade wing. Then I had it powdercoated in matt black. I also modified the air cleaner by adding a linkert bomb shaped cover. I built all the parts to adapt it the exhisting CV carb. Now guess, doest it work? Hell yeah baby! It roars like a dragon and it pushes the EVO bobber as if it were a B52 bomber.

Nessun commento:

Posta un commento